Svako četvrto vozilo na ulicama u Crnoj Gori je starije od dvije decenije, prosječna starost u sjevernim opštinama je za šest godina veća nego u Podgorici i na primorju. U Luksemburgu su vozila u prosjeku stara svega 6,4 godine.
Prema podacima MUP-a, u Petnjici, pored Andrijevice i Šavnika se voze najstarija vozila u Crnoj Gori, a prosječna starost se kreće oko dvadeset godina.
Miloš Perović iz NVO “Alfa centar” ukazao je na to da automobili često zbog starosti teže podnose izazove na putu.
“U Crnoj Gori se vozi negdje oko 256.000 vozila, odnosno registrovano je 256.000 vozila sa prosječnom starošću od 15,5 godina. Prema podacima ministarstva, najstarija vozila voze se u Petnjici, Andrijevici i Šavniku, gdje je prosječna starost oko 20 godina”, naveo je on za RTCG.
Pa tako na otvorenom auto-putu bilo je dovoljno dva dana da se tri vozila zapale, a četrdeset njih “prokuva”. Sama brzina koja se postiže na auto-putu predstavlja veliko opterećenje za starije automobile.
U razgovoru sa NVO “Vis Legis“ iz Petnjice na pitanje zbog čega se Opština Petnjica nalazi među tri opštine sa najstarijim vozilima saopštisili su nam sledeće:
“Mislimo da kao ruralna sredina uslovi putne infrastruktura nijesu zadovoljavajući da bi se koristila vozila mlađe proizvodnje, a to što smo među tri opštine sa najstarijim voznim parkom moramo uzeti u obzir činjenicu da Opština Petnjica kao jedna od najmlađih Opština nema ni jedan euro dugovanja što je rezultat dobre politike, sa druge strane prošlo je skoro deset godina od vraćanja statusa opštine Petnjica mi smo još uvijek slijepo crijevo što uopšte nije dobro za prosperitet i za pokretanje bilo kojeg biznisa što rezultira smanjenjem broja stanovništva samim tim i mladih generacija koje po završetku osnovne i srednje škole traže egzistenciju u drugim Opštinama ili čak van granica Crne Gore. Opšte poznato da 60-70% građana Petnjice da živi u dijaspori prosto im je žao da voze svoja vozila kada dodju na odmore u Petnjici u tom slučaju najviše koriste taksi prevoz kao jedini javni prevoz u opštini ili koriste rodbinu, rođake, prijatelje, sa istim tim vozilima preko dvadeset godina starosti da bi koliko toliko sačuvali svoja vozila za povratak u državama gdje su na radnom zadatku. Sva ta vozila starije proizvodnje istiskuju puno manje novca za održavanje što je građanima manjeg imovinskog stanja puno ekonomičnije i pristupačnije.
Saopštili su nam takođe da prva dionica auto-puta ima svoje mane.
„Dugo iščekivana prva dionica auto-puta ima svoje prednosti, a i manr. Mana je to što je to samo prva dionica od 42km upravo predstavlja problem za vozila koja nijesu redovno servisirana“ saopštili su nam iz NVO “Vis Legis“.